Heineken har tagit fram en exklusiv aluminiumflaska i en begränsad upplaga för enbart några städer. Denna hållbara och stilfulla förpackning är perfekt för sociala ändamål såsom takbarer, uteplatser och pooler. Flaskans etikettdesign framhåller varje stads unika kultur och geografi, med Heinekens ikoniska röda stjärna och gröna varumärke. Den nya aluminiumflaskan har nått New York, Los Angeles, Miami och Hawaii, via Heineken USA.

Med effekt som en snabb samtals­öppnare, håller aluminiumflaskan Heineken Lager kall och fräsch för perfekt upphällning varje gång. Den nydanande flaskan vänder sig till gäster som gillar design, och som ser förpackningsdesign som en återspegling av sin goda smak, liksom bilden den förmedlar till sina kunder. Raul Esquer Lopez, varumärkeschef hos Heineken, USA, säger, ”Vi vet att 66% av alkoholköparna lägger uppmärksamhet på förpackningen och nästan lika många lägger märke till etikettens utseende.”

Med sitt originalrecept från 1873 och orört i 145 år är Heineken nr 1 inom europeisk import och är bland de snabbast växande ölsorterna 2016.

Dela gärna artikeln