Alupro som är en sammanslutning av aluminiumföretag i förpackningsbranschen i UK, har lanserat konsumentkampanjen, #FoilFriday. Programmet kommer att vända sig till hushåll med en rad digitala budskap i ett försök att öka aluminiumfolieåtervinningen och minska kontamineringen.
Initiativet drivs i samarbete med lokala myndigheter och kampanjen, som görs via sociala medier, kommer att uppmuntra invånarna att återvinna mer hemma.

– En av våra nyckelroller som organisation är konsumentutbildning och genom att arbeta nära lokala myndigheter kan vi effektivt kommunicera fördelarna och vikten av att återvinna aluminiumförpackningar, kommenterade Tom Giddings, verkställande direktör för Alupro.

– Det viktigaste budskapet är att aluminium är oändligt återvinningsbart och det är avgörande att det är här som att göra några små förändringar kan ge en stor miljöpåverkan. Vi är övertygade om att den här kampanjen kommer att göra det möjligt för oss att nå en bredare publik, samtidigt som den bidrar till ökningen av återvinningsgraden för aluminiumförpackningar, kommenterar Tom Giddings.

Läs mer
https://alupro.org.uk/alupro-launches-new-consumer-campaign-foilfriday/

Prenumerera på Aluminium Scandinavia

Nyhetsbrev

Få vårt nyhetsbrev med information om forskning, nyheter och reportage från företag, mässor och konferenser m.m. - direkt till din e-post! Starta din kostnadsfria prenumeration genom att fylla i din e-postadress nedan!